Zona Znanja > Društvene mreže i upis na inozemna sveučilišta
Utječu li vaše objave na društvenim mrežama na odluku hoćete li biti primljeni na sveučilišta u inozemstvu? Odgovor je veliko – DA!
Uz odlične ocjene, rezultate postignute na standardiziranim testovima, cjeloukupnu aplikaciju i intervjue, odbor koji odlučuje o tome hoćete li upravo vi biti njihov student, bavi se i proučavanjem vašeg nastupa u javnosti – odnosno vašim objavama na društvenim mrežama.
Zvuči nevjerojatno? Zapravo nije. U današnje vrijeme kada se barem pola društvenog života prosječnog srednjoškolca odvija preko neke od društvenih mreža, gotovo je neozbiljno pomisliti da član prijamne komisije zadužen baš za tvoju aplikaciju, neće utipkati tvoje ime u tražilicu.
Istraživanje provedeno na američkim sveučilištima, koje je napravio Kaplan, kaže da čak 35% članova prijamne komisije obavezno provjerava društvene mreže prijavljenih kandidata. Provjeravaju se Facebook, Twitter i Instagram profili kako bi što bolje upoznali kandidate. Iznenađuje činjenica da čak njih 47% kažu da su sadržaji koje su pronašli na društvenim mrežama pozitivno utjecali na njihovu odluku. Nažalost, negativan utjecaj potvrdilo je 42% članova komisije.
Znači li to da sada trebate početi kampanju “ja sam uzoran učenik i odličan budući student”? Nikako! Članovi komisije nisu “od jučer” i znaju scrolati unatrag, tako da ako se na vašem profilu odjednom počnu pojavljivati jedino slike s proslave rođendana vaše bake ili vi kako držite svoj test s odličnom ocjenom, bit će im jasno što je prava svrha takvih objava. Istovremeno, trebalo bi malo revidirati sve svoje korisničke račune i “očistiti ih od naprimjerenih sadržaja”. Ukratko, naš savjet je da dobro pazite što objavljujete ili što vaši prijatelji objavljuju o vama. Ukoliko je vaše ime vezano uz neke upitne objave, ne bi bilo loše da ih uklonite.
Članovi prijamne komisije ističu kako informacije koje traže na socijalnim mrežama idu u prilog osobnosti budućeg studenta, koji je društveno biće i aktivno provodi vrijeme se svojim prijateljima.
Što onda negativno utječe na odluku o tome hoćete li biti primljeni?
Bilo kakve naznake predrasuda, vrijeđanja po bilo kojoj, a naročito vjerskoj ili rasnoj osnovi, psovke ili slični neprimjereni komentari, hvalisnje počinjenim kaznenim djelom ili slavljenje upotrebe oružja.
Čini vam se nemoguće da bi netko tko želi studirati u inozemstvu pisao takve objave na svom profilu? Razmislite ponovno. Čak i ako se radi o crnom humoru – izbjegavajte takve teme. Ne želite da uz sav vaš trud, rad i rezultate jedna neumjesna šala bude presudna.
Objave takve vrste treba izbjegavati čak i nakon što ste primljeni. Fakulteti zadržavaju pravo da povuku svoju ponudu ukoliko utvrde da ćete štetiti njihovm imidžu.
Jedan od primjera da uvijek morate razmišljati o onome što objavljujete je ovogodišnji slučaj s Harvarda. Nakon što su primljeni, 10 studenta izgubilo je pravo upisa jer su slali uvredljiv sadržaj na privatnom chattu. Nakon što su prijavljeni, prijamni odbor je razmotrio slučaj i odlučio da takvi pojedinci nemaju što tražiti na Harvardu.
No, nije sve tako crno, vaš profil može svjedočiti i o vašoj izvrsnosti.
Neke od objava koje pozitivno djeluju na vašu aplikaciju svakako su vaša postignuća, fotografije s natjecanja, sportskih događanja na kojima ste sudjelovali, akcije koje ste organizirali, a pokazuju da ste aktivni u svojoj lokalnoj zajednici. Ukratko, sve što svjedoči tome da ste kompletna mlada osoba koja brine za svijet u kome živi, a pritom živi i bogat društveni život, svakako će biti plus vašoj prijavi. Naravno, samo ako vas dopadne jedan od 37% onih koji provjeravaju i društvene mreže.
A ako i ne, uvijek je lijepo biti pozitivna osoba, zar ne 🙂
-5% popusta na gotovinsko plaćanje!
|